Kan Dela eigen reclamesucces evenaren?

Geplaatst door op okt 4, 2013 in weblog | 0 reacties

Kan Dela eigen reclamesucces evenaren?

De afgelopen jaren zijn er weinig commercials geweest die zo goed een gevoelige snaar wisten te raken als die van Dela uit de campagne ‘Voor Elkaar’. In de spotjes van de uitvaartverzekeraar werd gewerkt met echte mensen in plaats van acteurs, wat ongetwijfeld bepalend is geweest voor het succes. Deze werden gefilmd terwijl ze een naaste in een openbare situatie toespraken om te laten weten wat diegene voor hem of haar betekende. Uiteraard schitterend in beeld gebracht, waarbij er aan de geloofwaardigheid en authenticiteit niet getwijfeld wordt door de kijker.

Beloond met prijzen

De reclames leverden het verantwoordelijke reclamebureau Ogilvy zelfs enkele prijzen op. Tijdens het Cannes Lions festival mocht Ogilvy namelijk de Grand Prix in ontvangst nemen in de categorie “Best Use of Integrated Media”. In de categorie “Corporate Image & Information” werd de Dela-campagne daarnaast nog met het zilver bekroond. Vooral de manier waarop Dela verschillende mediakanalen strategisch in wist te zetten, oogstte waardering bij de jury. Ook het emotionele aspect dat Ogilvy wist toe te voegen aan het verzekeringsproduct, viel in de smaak.

Dela komt met spaarproduct

Na de behaalde succes van de vorige campagne staat Ogilvy nu voor de uitdaging om een nieuw product van Dela te lanceren. Dit keer gaat het om een spaarverzekering, wat toch weer een heel andere emotie aan zal moeten spraken dan in het geval van een uitvaartproduct. Toch kiest Ogilvy ook in de nieuwe campagne weer een persoonlijke aanpak. Dit keer in de vorm van geanimeerde kleinzoon, die door zijn opa als voice-over wordt toegesproken over wat de toekomst allemaal voor hem in petto zal hebben. De nieuwe reclame is momenteel op de Nederlandse televisie te zien en sluit wat betreft maatschappelijke inzet prima aan bij de vorige campagne. Of deze net zo’n succes zal worden moet echter nog even worden afgewacht.